FAQ  

Heb je een vraag? Hier geven we antwoord op de meest gestelde vragen.

Tijdens het boeken

     > Waarom steeds een annuleringsverzekering bijboeken?

Het afsluiten van een annuleringsverzekering raden wij ten zeerste aan. Bij het annuleren van je reis kunnen de kosten immers oplopen tot 90% van de totale reissom. Indien je verzekerd bent, vergoeden wij de annuleringskosten van uw reis, inclusief de boekingskosten van het reisbureau. Verzekerde situaties zijn bv. ongevallen of ernstige ziekte.

 

      > Waarvoor moet ik na mijn reservatie nog een aparte aanvraag indienen?

Mijn kind is jonger dan 16 jaar en reist alleen

  • Kinderen jonger dan 5 jaar mogen nooit alleen reizen.
  • Voor alleenreizende kinderen tussen 5 en 12 jaar moet je op voorhand begeleiding aanvragen.
  • Voor kinderen tussen 12 en 15 jaar kun je dezelfde begeleiding aanvragen, maar in dit geval is het niet verplicht.

Uiteraard dien je voor deze begeleiding een meerprijs te betalen. Bij Thomas Cook Airlines bedraagt deze toeslag € 50 per kind per traject voor alle afreizen tot en met 31/10/2014, en € 49,99 of € 59,99 (afhankelijk van de bestemming) per kind per traject voor alle afreizen vanaf 01/11/2014. Bij je aanvraag moet je de naam, het adres en het telefoonnummer van de persoon die het kind wegbrengt en komt ophalen opgeven. Je vult dus een adres in België én een adres op de bestemming in.

Opgelet: vraag deze begeleiding steeds op voorhand aan via het Contact Center.

Medische begeleiding

Rolstoelbegeleiding is gratis, maar moet je wel vooraf aanvragen bij ons Contact Center. Je kunt steeds je eigen rolstoel meenemen. Bij het instappen wordt je rolstoel dan in het ruim geladen. Opgelet: als je een aanvraag tot begeleiding indient, kun je geen zitplaatsen reserveren.

Voor ander vragen over medische begeleiding (zoals extra zuurstof aan boord) richt je je tot ons Contact Center.

Huisdieren

Je kunt je hond en/of kat alleen meenemen als je over de nodige documenten voor het vervoer van huisdieren beschikt en als je huisdier in een daarvoor bestemde 'kooi' zit. Je dierenarts kan je de nodige informatie over reisdocumenten voor je huisdier bezorgen. Voor vragen over de kooi of tas waarin je je huisdier kunt vervoeren, kun je terecht bij de betere dierenspeciaalzaak. Opgelet: het dier moet tijdens de hele vlucht volledig in de tas of kooi zitten (ook de kop) en mag er op geen enkele voorwaarde uitgehaald worden.

  • In de cabine wordt een beperkt aantal dieren van minder dan 6 kg toegelaten. Thomas Cook Airlines hanteert voor het vervoeren van een huisdier van minder dan 6 kg een supplement van € 15 per huisdier per traject voor afreizen tot en met 31/10/2014.
  • Dieren van 6 kg of meer mogen alleen in het ruim vervoerd worden. Bij Thomas Cook Airlines betaal je dan een toeslag van € 50 per huisdier per traject voor alle afreizen tot en met 31/10/2014.

Voor alle afreizen vanaf 01/11/2014 zullen volgende richtlijnen van kracht zijn:

  • De toeslag voor dieren van minder dan 6 kg bedraagt €49,99 of €64,99 per huisdier per traject afhankelijk van je bestemming (zone 1 of zone 2).
  • De toeslag voor dieren van 6 kg of meer, maar minder dan 30 kg, bedraagt €74.99 of €99,99 per huisdier per traject afhankelijk van je bestemming (zone 1 of zone 2).
  • De toeslag voor dieren van meer dan 30 kg bedraagt €149,99 of €199,99 per huisdier per traject afhankelijk van je bestemming (zone 1 of zone 2).

Vraag het vervoer van je huisdieren steeds vooraf aan bij ons Contact Center.

Sportmateriaal

Algemeen: Breng steeds ons Contact Center op de hoogte wanneer je sportmateriaal wil meenemen op je vlucht. Anders kan je sportmateriaal bij het inchecken geweigerd worden en betaal je hoe dan ook een hoger tarief.

Voor alle afreizen tot en met 31/10/2014 geldt één tarief voor alle bestemmingen. Vanaf 01/11/2014 is het tarief afhankelijk van je bestemming. De bestemmingen werden in twee zones onderverdeeld. Zone 1, met een lager tarief: Frankrijk, de Balearen, het Spaanse en Portugese vasteland, Bulgarije, Kroatië en de Adriatische Zee. Zone 2, met een hoger tarief: de Canarische Eilanden, Turkije, Griekenland, Egypte, Marokko, Tunesië, Kaapverdië en IJsland.

Golfmateriaal: Bij Thomas Cook Airlines kun je een golftas met een maximaal gewicht van 30 kg meenemen. Je betaalt hiervoor € 49,99 per traject voor alle afreizen tot en met 31/10/2014, en € 49,99 of € 59,99 (afhankelijk van de bestemming) per traject voor alle afreizen vanaf 01/11/2014.

Duikmateriaal: Bij Thomas Cook Airlines kun je een tas voor duikmateriaal met een maximaal gewicht van 30 kg (inclusief loodgordel) meenemen. Je betaalt dan een toeslag van € 49,99 per traject voor alle afreizen tot en met 31/10/2014, en € 49,99 of € 59,99 (afhankelijk van de bestemming) per traject voor alle afreizen vanaf 01/11/2014.

Voor duikmateriaal gelden wel een aantal beperkingen: duikflessen mogen enkel leeg en zonder druk meegenomen worden, en een duiklamp zonder langwerpige batterij wordt enkel in je handbagage toegelaten op voorwaarde dat het lampje apart verpakt is.

Surfmateriaal: Bij Thomas Cook Airlines is het perfect mogelijk om je surfplank mee te nemen. Het maximaal toegelaten gewicht bedraagt 30 kg. Je betaalt hiervoor € 49,99 per traject voor alle afreizen tot en met 31/10/2014, en € 49,99 of € 59,99 (afhankelijk van de bestemming) per traject voor alle afreizen vanaf 01/11/2014.

Fiets: Een fiets moet je steeds in een stevige doos of tas vervoeren, met het stuur in de richting van het kader, het voorwiel gedemonteerd, de pedalen omgevouwen en de banden ontlucht. CO2-patronen zijn niet toegelaten aan boord.

Het maximaal toegelaten gewicht bedraagt 30 kg. Om je fiets mee te nemen, betaal je € 49,99 per traject voor alle afreizen tot en met 31/10/2014, en € 49,99 of € 59,99 (afhankelijk van de bestemming) per traject voor alle afreizen vanaf 01/11/2014.

Speciale maaltijden aan boord

Naast de standaardmaaltijden kun je ook de speciale maaltijden (vegetarisch, glutenvrij, halal, geschikt voor diabetici, koosjer, ...) aanvragen bij ons Contact Center.

Voor speciale maaltijden betaal je bij Thomas Cook Airlines een supplement van € 14,99 per maaltijd per traject voor alle afreizen tot en met 31/10/2014, en € 14,99 of € 15,99 (afhankelijk van je bestemming) per maaltijd per traject voor alle afreizen vanaf 01/11/2014.

Opgelet: om een speciale maaltijd te kunnen aanvragen, dien je steeds een standaardmaaltijd te reserveren. Heb je een vlucht zonder maaltijd geboekt? Dan is het helaas niet mogelijk om een speciale maaltijd aan te vragen.

Bovenvermelde supplementen zijn enkel van toepassing op vluchten van Thomas Cook Airlines. Voor vluchten die door onze partnermaatschappijen uitgevoerd worden, kunnen andere tarieven gelden. Vraag ernaar bij ons Contact Center.

Aanvraag extra kg bagage of overgewicht

 
Vraag op voorhand jouw extra bagage aan via ons Contact Center of via het online invulformulier.

De prijs van extra bagage is afhankelijk van de bestemming waar je naar toe vliegt.

Zone 1: Frankrijk, de Balearen, Spaans vasteland, Portugal, Bulgarije, Balkan, Italië

  • Prepaid package 5 kg = € 39,99
  • Prepaid package 10 kg = € 69,99
  • Prepaid package 15 kg = € 89,99
  • Prepaid package 20 kg = € 99,99

Zone 2: Canarische Eilanden, Turkije, Griekenland, Egypte, Marokko, Cyprus, Jordanië, Tunesië

  • Prepaid package 5 kg = € 49,99
  • Prepaid package 10 kg = € 99,99
  • Prepaid package 15 kg = € 129,99
  • Prepaid package 20 kg = € 149,99


     > Hoe kan ik betalen?

Betaling van de totale reisprijs kunt u online met een creditcard (MasterCard, VISA, American Express) uitvoeren of via SEPA eenmalige afschrijving. Dan wordt meteen de volledige reissom afgeschreven en worden de reisdocumenten verzonden.

- Creditcard
Om de veiligheid te vergroten controleren wij bij de autorisatie van de creditcard naast het creditcardnummer en de vervaldatum ook de internationale veiligheidscode die CVC of CVV heet (Cardholder Verification Code/Value) als extra kenmerk. Deze code is een cijfercode met 3 resp. 4 posities die in het handtekeningveld aan de achterzijde van de creditcard resp. aan de voorzijde van de creditcard boven het creditcardnummer is gedrukt.

Bij betaling met creditkaart berekent Thomas Cook Airlines, afhankelijk van kort, middellang of lang traject, per boeking een betalingstransactievergoeding. De transactiekost wordt berekend op basis van de totale vluchtprijs plus eventuele verzekeringen. Speciale aanvragen zoals stoelreservatie worden niet meegerekend in deze berekening.

Het percentage voor de berekening van de transactiekosten bedraagt 2%.
Noteer dat er eveneens minimum en maximum transactievergoedingen worden gehanteerd.

Afstand

Minimum

Maximum

Korte afstand

EUR 1.00

EUR 25.00

Middellang

EUR 2.00

EUR 35.00

Lange afstand

EUR 5.00

EUR 50.00

 

- SEPA
Voor betalingen uitgevoerd via SEPA worden geen transactiekosten aangerekend. Houd er rekening mee dat we klanten alleen debiteren via eenmalige inhoudingen, waardoor we de toestemming hebben om één betaling per keer te innen. DOM80, het oude domiliciëringsysteem, is niet meer van kracht. Dat betekent dat u niet langer persoonlijk uw handtekening moet zetten bij uw bank. Het contract wordt exclusief afgesloten met Thomas Cook Airlines Belgium en er komt geen bank bij kijken. Uiteraard hebt u wel een bankrekening nodig, zodat we het bedrag voor het ticket kunnen innen. Condor Flugdienst GmbH zal dat bedrag in naam van Thomas Cook Airlines Belgium van uw rekening halen.

Je gegevens worden bij deze transactie beveiligd door de meest betrouwbare software SSL (Secure Socket Layer).

Je kan helaas niet via onze website uw vluchten reserveren indien je niet over bovenstaande betaalmogelijkheden beschikt. Gelieve je dan te richten tot je reisagent in de buurt.


      > Kan ik een huurwagen bijboeken?

Indien je dit wenst, kan je eveneens zelf je wagen vastleggen bij onze partner Sunny Cars. De volledige afhandeling van deze reservatie loopt dan volledig via deze partner.


     > Waarom kiezen voor Premium Service?

Klik hier voor meer info omtrent Premium Service.

Boek je vliegticket in Premium Service online na de betaling of via het Contact Center.


     > Waarom steeds een reisbijstandsverzekering bijboeken?

Het afsluiten van de reisbijstandsverzekering Thomas Cook Assistance raden wij ten zeerste aan. Kosten voor medische bijstand kunnen immers hoog oplopen. Indien je verzekerd bent, betalen wij de kosten van de medische verzorging in het buitenland en organiseren de repatriëring en het terughalen van kinderen. Onze alarmcentrale is 24 uur per dag bereikbaar voor noodgevallen.


      > Ik heb geen reserveringsbevestiging ontvangen na voltooiing van mijn boeking. Is mijn boeking succesvol verwerkt?

 Controleer of je per e-mail een bevestiging hebt ontvangen. Als je binnen 1 uur na het afsluiten van je boeking nog geen bevestiging per e-mail hebt ontvangen, neem dan contact op met ons Contact Center op +32 (0)2 400 34 22.

 

     > Welke belastingen moeten op vliegtickets worden betaald?

 De prijzen van de vliegtickets zijn inclusief luchthaventaks. Deze luchthaventaks is afhankelijk van de aankomstluchthaven alsook de luchthaven van vertrek. Een overzicht vind je terug op je factuur. De btw op vliegtickets is 0%.  

Voor je vertrek

 

      > Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Bij Thomas Cook Airlines mag je verschillende stukken ruimbagage meenemen, met in totaal een maximaal gewicht van 20 kg, en 1 stuk handbagage van maximum 6 kg. De afmetingen van de handbagage mogen maximum 55 x 40 x 20 cm bedragen.

Als je met een andere touroperator vliegt, vind je de nodige informatie terug op je vliegtickets. Als je bagage te veel weegt, zal je aan de incheckbalie van de touroperator een meerprijs per kilo moeten bijbetalen. Je kunt ook op voorhand extra gewicht per schijf van 5 kg aankopen. De prijzen voor dit extra gewicht vind je hieronder. Een rolstoel, kinderwagen, ... maken deel uit van de extra toegelaten bagage. Daarvoor hoef je uiteraard geen meerprijs te betalen.

Passagiers die voor onze Premium Service kiezen, mogen 22 kg (25 kg vanaf winter 14/15) ruimbagage meenemen i.p.v. 20 kg, en 1 stuk handbagage van maximum 8 kg.

Wil je sportbagage (duikmateriaal, golfzak, fietsen, ...) meenemen of heb je speciale begeleiding nodig (rolstoelgebruikers, alleenreizende minderjarigen, ...)? Vraag dit dan steeds op voorhand aan, en dit ten laatste 24u. na je reservatie via ons Contact Center op het nummer 02 400 34 22.


      > Hoe verloopt de check-in?

 Om alles vlot te laten verlopen vragen we je om minimum 2 uur voor vertrek op de luchthaven te melden.

In Brussel, Oostende, Luik en Rijsel staat onze Thomas Cook Airlines host(ess) je op te wachten en zal je de weg wijzen naar de incheckbalie van de luchtvaartmaatschappij. Bij vertrek vanuit een andere luchthaven dan hierboven vermeld, ga je rechtstreeks naar de incheckbalie van de luchtvaartmaatschappij die je vlucht zal verzorgen.

Let op dat aan de balie de correcte bestemming, klasse en vluchtnummer staat vermeld. Bij de check-in zal je je reisdocumenten en identiteitsbewijs (check hiervoor ‘Aan welke reisformaliteiten moet ik voldoen?’) moeten voorleggen.

Jouw bagage wordt gewogen, krijgt een label en wordt naar het vliegtuig overgebracht. Als bewijs van inchecken, krijg je bij je boarding pass een dubbel van dit label dat je moet bijhouden tot je je bagage op de bestemming van de transportband hebt gehaald.

Met de boarding pass kan je je nu begeven tot de aangegeven ‘gate’ waar een douane-beambte naar je boarding pass en identiteitsbewijs zal vragen.

Prettige reis!

 

     > Hoe en wanneer ontvang ik mijn reisbevestiging en reisdocumenten?

Binnen het uur na betaling van je reservatie ontvang je de reisbevestiging per e-mail. Neem alsjeblieft contact met ons op als je binnen 1 uur na het afsluiten van je reservatie nog geen bevestigingsmail ontvangen hebt.

Het gaat hier namelijk steeds om een ticketloze reservatie, waardoor je reisbevestiging ook je enige reisdocument is. Druk je bevestiging dus zeker af en neem ze mee naar de luchthaven. Reserveer je op voorhand je zitplaatsen en check je online in (aan te raden, want zo bespaar je veel tijd op de luchthaven)? Dan krijg je eveneens een instapkaart toegestuurd. Ook dit document moet je afdrukken en meenemen naar de luchthaven.

 

     > Aan welke reisformaliteiten moet je voldoen?

 Algemeen

Je plant binnenkort een reis naar het buitenland? Vergeet dan zeker niet de reisformaliteiten van dit land te checken en tijdig de nodige documenten aan te vragen. De meest recente info hierover kan je vinden bij de ambassade of het consulaat van het land van bestemming of op de website van de Federale Overheidsdienst Buitenlandse zaken: http://diplomatie.belgium.be/.

Indien je je huisdier meeneemt op reis

Ook je huisdier moet voldoen aan de nodige reisformaliteiten. Informeer je tijdig bij je dierenarts. Als je op reis vertrekt naar een land buiten de Europese Unie kan je je best richten tot de ambassade of het consulaat van het betrokken land.

Indien je op je vakantiebestemming een huurwagen wenst te huren

Een Belgische rijbewijs is niet overal geldig. In bepaalde landen kan je slechts een wagen huren indien je beschikt over een internationaal rijbewijs. Vraag deze info op bij de ambassade of het consulaat van je reisbestemming.

 

     > Welke beperkingen gelden voor vloeistoffen in handbagage?

 De Europese Commissie heeft een verordening (nr. 1546) goedgekeurd waardoor nieuwe maatregelen voor het luchtvaartverkeer van kracht worden. Dit nieuwe reglement legt zware beperkingen op betreffende vloeistoffen in handbagage, en is geldig voor alle vluchten met vertrek uit een luchthaven van de Europese Unie (ongeacht de bestemming of de nationaliteit van de passagier). Deze beperkingen gelden bovendien ook voor heel wat luchthavens buiten de Europese Unie.

Deze verordening betreft uitsluitend bagage die in de cabine wordt meegenomen (handbagage) en dus niet bagage die ingecheckt wordt en in het ruim vervoerd wordt.Producten met een vloeibare inhoud van meer dan 100 ml mogen dus wel in de reiskoffer meegenomen worden die ingecheckt wordt.

In de handbagage mag elke verpakking die vloeistof bevat max.100 ml inhoud hebben. Passagiers mogen wel verschillende vloeistoffen meenemen, zolang de regel van de 100 ml gerespecteerd wordt. Het begrip vloeistof dient zeer breed opgevat te worden, ook gels, sprays, tandpasta enz. horen hierbij. Alle vloeistoffen die in de handbagage aanwezig zijn, zullen aan de security controle aangeboden moeten worden in een doorzichtig plastic zakje met een inhoud van maximum één liter. Dit zakje dient afgesloten te worden door middel van een elastiek, een knijper of een ander sluitmechanisme. Per passagier mag max. één plastic zak aangeboden worden. Deze regel geldt zowel voor volwassenen als voor kinderen (niet baby’s). De vloeistoffen moeten in de plastic zak passen (de plastic zak mag niet uitpuilen).

Alle producten die niet beantwoorden aan deze reglementering zullen aan de security controle onverbiddelijk in de afvalcontainer verdwijnen. Uitzonderingen worden toegestaan voor medicijnen, babyvoeding en dieetvoeding die nodig zijn voor de vlucht. Deze mogen in de handbagage meegenomen worden en hoeven dus niet in een doorzichtige plastic zak gestopt te worden. Er wordt aangeraden dat passagiers die niet-gangbare medische vloeistoffen meenemen, zouden beschikken over een medisch attest (liefst in het Engels opgesteld).

De aankoop van vloeibare producten in de tax free shop zijn nog steeds mogelijk, maar zullen door de tax free shop verpakt worden in een doorzichtige verzegelde plastic zak die door de passagier niet mag opgedaan worden voor hij zijn eindbestemming bereikt heeft.

Dit nieuw Europese reglement voorziet eveneens dat passagiers verplicht zijn om aan de security controle hun jas of mantel uit te trekken en draagbare computers of ander groot elektronisch materiaal uit de handbagage te halen. Meer dan ooit is het belangrijk om vroeg, minimum 2 uur voor vertrek, op de luchthaven te zijn, gezien deze nieuwe reglementering voor lange files aan security controle zal zorgen.

 

     > Wat moet ik doen indien ik mijn vlucht wens te wijzigen of annuleren?

 Je kan nog tot 72u voor vertrek je reservering wijzigen mits betaling van een administratieve kost en de eventuele meerprijs van je nieuwe ticket. De administratieve kosten voor korte en middellange vluchten bedragen €75, voor lange vluchten (exotische bestemmingen) bedragen deze kosten €125.

Vanaf 72u voor vertrek wordt een wijziging gelijkgesteld met een annulatie en bedraagt de kost 90% van de dossierprijs en de prijs van je nieuwe ticket.

Bij het niet opdagen op de luchthaven zonder melding van annulatie vervalt je ticket.  

Tijdens je vlucht

 

      > Waaruit bestaat onze service aan boord?

Bij Thomas Cook Airlines begint je vakantie aan boord. Laat je wegzakken in je vliegtuigzetel, relax en enjoy your flight!

Inspire magazine

Wil je al even wegdromen bij je bestemming? Of keer je huiswaarts en wil je jouw volgende vakantie plannen? Je vindt het Inspire magazine in de rugleuning van de vliegtuigzetel voor je.

Dit inspirerende magazine biedt je urenlang leesplezier. Laat je verleiden door deze coole reportages, verrassende weetjes en exclusieve wedstrijden. Kies uit ons uitgebreide Duty Free aanbod met producten aan héél interessante prijzen.

Kindvriendelijk

Thomas Cook Airlines vergeet z’n jongste klanten niet. Alle kinderen tot en met 12 jaar krijgen een echt ‘vliegbrevet’ bij hun eerste vlucht (vraag ernaar tijdens de vlucht). Bovendien worden ze verwend met een kleurboekje en potloodjes.

Met je baby aan boord van onze vakantievluchten

Je baby (<2 jaar) kan heel voordelig met je mee en mag gratis een stuk bagage van 20 kg meenemen. Enkel de luchthaventaksen worden aangerekend. Op onze toestellen is een luiertafel in de toiletten voorzien en babyvoeding kan je laten opwarmen. Je baby krijgt geen eigen stoel; je dient je kind op schoot te houden tijdens de vlucht met de voorziene veiligheidsriem. De buggy kan meegenomen worden tot aan de ingang van het vliegtuig en wordt dan opgeborgen in het ruim.  

Na je vlucht

      > Waar kan ik terecht bij vragen na mijn vlucht?

Voor al je vragen en opmerkingen na je vlucht en contact bij verloren of beschadigde bagage:


     > Reisvoorwaarden

Lees hier onze algemene voorwaarden.


     > Problemen met mijn bagage?

Mijn bagage is verloren, gestolen of beschadigd na terugkeer. Welke stappen moet ik ondernemen ?

In geval van verlies, diefstal of beschadiging van bagage dient de passagier hiervan onmiddellijk aangifte te doen bij de bevoegde dienst op de luchthaven van aankomst waar een document (PIR) zal worden opgemaakt. Zonder dit document is het onmogelijk om een vergoeding te bekomen.

In geval van schade moeten alle nodige documenten (Damage Report + bestek voor reparatie + boarding pass) voor het aanvragen van een schadeclaim binnen de 7 dagen naar de luchtvaartmaatschappij worden verstuurd.

Je kan documenten ook versturen naar onze Customer Service. Zij zullen je graag helpen bij de verdere afhandeling van jouw dossier.

Wat doe ik indien ik dringend kledij en/of toiletartikelen nodig heb?

Tot de levering van jouw bagage heb je recht op een vast bedrag of op de aankoop van dringende benodigdheden binnen de maximum aansprakelijkheid . Na de levering van jouw bagage zullen wij 50% van de aankopen vergoeden (maximaal € 240 voor vertraagde bagage op de bestemming).

Indien je deze som niet hebt ontvangen, gelieve volgende documenten op te sturen naar onze Customer Service:

  • het referentienummer van jouw dossier en van het formulier dat op de luchthaven is opgemaakt nav verlies van de bagage
  • jouw aankoopbewijzen
  • jouw ticket en bagagelabel

Indien jouw bagage na 3 dagen nog niet werd afgeleverd, zal er een uitgebreider onderzoek opgestart worden. Wij willen je verzoeken de volgende documenten door te sturen naar onze Customer Service:

  • het referentienummer van jouw dossier
  • een gedetailleerde inhoudslijst van jouw bagage
  • jouw ticket

Wat doe ik indien mijn bagage beschadigd aan me wordt terug bezorgd?

Indien je jouw bagage beschadigd ontvangt op de luchthaven, dien je een “DBR” (Damaged Baggage Report) in te vullen op de luchthaven en dit binnen de 7 dagen aan onze Customer Service te bezorgen. Een luchtvaartmaatschappij heeft een beperkte aansprakelijkheid met betrekking tot verlies, schade of vertraging van bagage. Het is daarom in het belang van de passagier de beschadiging van de bagage te verhalen op zijn/haar eigen reis- en/of bagageverzekering.

Wat gebeurt er indien mijn bagage niet wordt gevonden?

Indien het onderzoek geen positief resultaat geeft, dienen alle documenten schriftelijk overgemaakt te worden aan onze Customer Service. Je zal een financiële tegemoetkoming ontvangen in overeenstemming met de maximum aansprakelijkheid.

Wie zal de kosten voor de beschadiging aan mijn bagage betalen?

Na onderzoek zal onze Customer Service de kosten compenseren rekeninghoudend met de maximum aansprakelijkheid.

Volgende documenten zijn nodig voor afhandeling:

  • het bagagerapport (PIR)
  • jouw vliegticket
  • jouw bagagelabel
  • het betaalbewijs voor de reparatie

Wat kan ik doen wanneer mijn bagage onherstelbaar is?

Je dossier zal na goedkeuring uitbetaald worden volgens de maximum aansprakelijkheid.

Volgende documenten zijn nodig voor afhandeling:

  • het bagagerapport (PIR)
  • jouw vliegticket
  • het aankoopbewijs of details van de leeftijd en aankoopprijs van de bagage

Bewaar de beschadigde bagage tot je de schadevergoeding hebt ontvangen.

Wat kan ik doen wanneer er iets is verdwenen uit de bagage?

Vermiste items zullen worden vergoed volgens de maximum aansprakelijkheid na onderzoek. Evenwel is aansprakelijkheid voor juwelen, fotomateriaal of documenten niet verondersteld.

Het verlies moet binnen de 7 dagen schriftelijk gemeld worden aan onze Customer Service en volgende documenten bevatten:

  • aankoopbewijzen van de vermiste items
  • of details over de leeftijd en aankoopprijs


      > Verzakingsrecht

 De consument beschikt niet over het recht om van de aankoop af te zien.

Koninklijk Besluit dd. 18 november 2002 houdende uitsluiting van sommige overeenkomsten op afstand betreffende het verrichten van diensten voor logies, vervoer, het restaurantbedrijf en vrijetijdsbesteding, van het toepassingsgebied van de artikelen 79 en 80 van de Wet van 14 juli 1991 betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument.  

Speciale aanvragen

     > Kan ik een buggy mee aan boord nemen?

De buggy kan meegenomen worden tot aan de ingang van het vliegtuig en wordt dan opgeborgen in het ruim.


     > Wat moet ik doen als ik mijn huisdier wil meenemen?

Je kunt enkel een hond of een kat meenemen.

  • Wegen zij minder dan 6 kilo, dan is een beperkt aantal toegelaten in de cabine. Het dier dient in een speciale daartoe bestemde “kooi” te zitten.
  • Dieren die 6 kilo of meer wegen, mogen enkel mee in het ruim.

Opgelet, het vervoer van huisdieren dient vooraf aangevraagd te worden bij ons Contact Center of hier.

 

     > Mijn kind reist alleen. Wie zal voor hem/haar zorgen?

  • Kinderen onder de 5 jaar: alleen reizen verboden
  • Kinderen tussen de 5 en de 12 jaar: assistentie verplicht
  • Kinderen tussen de 12 en de 16 jaar: assistentie vrijblijvend

De assistentie kost € 50 per kind per traject. Je dient op voorhand naam, adres en telefoonnummer van de persoon die het kind weg brengt en ophaalt op te geven.

Opgelet: dit dient op voorhand aangevraagd te worden via ons Contact Center.

 

     > Welke soorten maaltijden zijn aan boord van Thomas Cook Airlines Belgium vluchten beschikbaar?

Buiten de standaard maaltijden kunnen volgende maaltijden aangevraagd worden.

 

     > Welke vormen van medische assistentie zijn beschikbaar?

 Voor elke situatie zijn er aangepaste assistenties mogelijk, neem hiervoor contact op met ons Contact Center: +32 (0)2 400 34 22.

 

     > Kan ik instappen met mijn rolstoel?

De rolstoel kan mee tot aan de ingang van het vliegtuig en wordt dan opgeborgen in het ruim, let wel dit moet op voorhand telefonisch aangevraagd worden via het Contact Center: +32 (0)2 400 34 22.  

Contacteer ons

Hulp nodig tijdens uw boeking?
+32 (0)2 400 34 22
(Lokale telefoonkosten) 

Openingsuren:
Maandag - vrijdag: 8 - 20 u
Zaterdag: 10 – 18 u
Zondag: gesloten
Nationale feestdagen: gesloten