Vragen & Contact

FAQ

Hier vindt u veelgestelde vragen over vliegen met Thomas Cook Airlines-partners.

Tijdens het boeken

> Waarom steeds een annuleringsverzekering bijboeken?

Het afsluiten van een annuleringsverzekering raden wij ten zeerste aan. Bij het annuleren van je reis kunnen de kosten immers oplopen tot 90% van de totale reissom.

Indien je verzekerd bent, vergoeden wij de annuleringskosten van uw reis, inclusief de boekingskosten van het reisbureau. Verzekerde situaties zijn bv. ongevallen of ernstige ziekte.

> Waarvoor moet ik na mijn reservatie nog een aparte aanvraag indienen?

Mijn kind is jonger dan 18 jaar en reist alleen

  • Kinderen jonger dan 5 jaar mogen nooit alleen reizen.
  • Voor alleenreizende kinderen van 5 tem 11 jaar moet je op voorhand verplicht begeleiding aanvragen, en dit ten laatste 2 werkdagen voor vertrek.
  • Voor kinderen van 12 tem 18 jaar kun je dezelfde begeleiding aanvragen, maar in dit geval is het niet verplicht.

Opgelet: vraag deze begeleiding steeds op voorhand aan via het Contact Center.

 

Uiteraard dien je voor deze begeleiding een meerprijs te betalen. Bij Thomas Cook Airlines bedraagt deze toeslag per kind per traject tussen €49,99 en €64,99 afhankelijk van het tijdstip van de boeking (30 dagen voor vertrek = vroegboek) en van de (zone) bestemming. Bij je aanvraag moet je de naam, het adres en het telefoonnummer van de persoon die het kind wegbrengt en komt ophalen opgeven. Je vult dus een adres in België én een adres op de bestemming in.

Medische begeleiding

Rolstoelbegeleiding is gratis, maar moet je wel vooraf aanvragen bij ons Contact Center. Je kunt steeds je eigen rolstoel meenemen. Bij het instappen wordt je rolstoel dan in het ruim geladen. Opgelet: als je een aanvraag tot begeleiding indient, kun je geen zitplaatsen reserveren.

 

Voor ander vragen over medische begeleiding (zoals extra zuurstof aan boord) richt je je tot ons Contact Center.

Huisdieren

Je kunt je hond en/of kat alleen meenemen als je over de nodige documenten voor het vervoer van huisdieren beschikt en als je huisdier in een daarvoor bestemde 'kooi' zit. Je dierenarts kan je de nodige informatie over reisdocumenten voor je huisdier bezorgen. Voor vragen over de kooi of tas waarin je je huisdier kunt vervoeren, kun je terecht bij de betere dierenspeciaalzaak. Opgelet: het dier moet tijdens de hele vlucht volledig in de tas of kooi zitten (ook de kop) en mag er op geen enkele voorwaarde uitgehaald worden.

Vraag het vervoer van je huisdier(en) steeds minstens 2 werkdagen vooraf aan bij ons Contact Center.

 

Voor alle afreizen vanaf 01/11/2015 zijn volgende richtlijnen van kracht:

  • De toeslag (bij vroegboekingen van meer dan 30 dagen voor vertrek) voor dieren van minder dan 6 kg bedraagt €49,99 (zone 1) of €64,99 (zone 2) per huisdier per traject. Boek je later, dan bedraagt de toeslag €59,99 (zone 1) en €74,99 (zone 2).
  • De vroegboek toeslag voor dieren van 6 kg of meer, maar minder dan 30 kg, bedraagt €74.99 (zone 1) of €99,99 (zone 2) per huisdier per traject. Boek je minder dan 30 dagen voor vertrek, dan betaal je respectievelijk €79,99 (zone 1) en €109,99 (zone 2).
  • De vroegboek toeslag voor dieren van meer dan 30 kg bedraagt €149,99 (zone 1) of €199,99 (zone 2) per huisdier per traject. Boek je later, dan wordt dit €154,99 (zone1) en €209,99 (zone 2).

Sportmateriaal

Algemeen:

Breng steeds ons Contact Center op de hoogte wanneer je sportmateriaal wil meenemen op je vlucht. Anders kan je sportmateriaal bij het inchecken geweigerd worden en betaal je hoe dan ook een hoger tarief.

Vanaf 01/11/2015 is het tarief afhankelijk van je bestemming en het tijdstip van je boeking. De bestemmingen werden in twee zones onderverdeeld.

Zone 1, met een lager tarief: Frankrijk, de Balearen, Spaanse & Portugees vasteland, Bulgarije, Kroatië, de Balkan en Italië.

Zone 2, met een hoger tarief: de Canarische Eilanden, Kaapverdië, Marokko, Griekenland, Turkije, Egypte, Cyprus, Tunesië en Madeira.

Als je meer dan 30 dagen boekt voor je vlucht, heb je recht op goedkopere vroegboekprijzen, boek je minder dan 30 dagen op voorhand, betaal je de normale prijzen.

Golfmateriaal of duikmateriaal (Groep A):

Bij Thomas Cook Airlines kun je een golftas of tas voor duikmateriaal met een maximaal gewicht van 20 kg meenemen. Je betaalt hiervoor €39,99 (vroegboek) of €44,99 (normale prijs) per traject in zone 1 en €49,99 (vroegboek) of €54,99 (normale prijs) in zone 2.

Voor duikmateriaal gelden wel een aantal beperkingen: duikflessen mogen enkel leeg en zonder druk meegenomen worden, en een duiklamp zonder langwerpige batterij wordt enkel in je handbagage toegelaten op voorwaarde dat het lampje apart verpakt is.

Surfmateriaal of een fiets (Groep B) :

Bij Thomas Cook Airlines is het perfect mogelijk om je surfplank of fiets mee te nemen. Het maximaal toegelaten gewicht bedraagt 30 kg. Je betaalt dan een toeslag van €44,99 (vroegboek) of €49,99 (normale prijs) per traject voor alle afreizen in zone 1, in zone 2 wordt dat €54,99 (vroegboek) of €59,99 (normale prijs).

Een fiets moet je steeds in een stevige doos of tas vervoeren, met het stuur in de richting van het kader, het voorwiel gedemonteerd, de pedalen omgevouwen en de banden ontlucht. CO2-patronen zijn niet toegelaten aan boord.

Speciale maaltijden aan boord

Naast de Premium maaltijden kun je ook de speciale maaltijden aanvragen bij ons Contact Center.

Voor speciale maaltijden betaal je bij Thomas Cook Airlines een supplement van €14,99 (vroegboek) of € 16,99 (normale prijs) voor afreizen in zone 1. Voor afreizen naar zone 2 betaal je €16,99 (vroegboek) of €18,99 (normale prijs).

 

Alle maaltijden dienen steeds ten laatste 24 uur voor vertrek aangevraagd te worden.

Bovenvermelde supplementen zijn enkel van toepassing op vluchten van Thomas Cook Airlines. Voor vluchten die door onze partnermaatschappijen uitgevoerd worden, kunnen andere tarieven gelden. Vraag ernaar bij ons Contact Center.

Aanvraag extra kg bagage of overgewicht

Vraag op voorhand jouw extra bagage aan via ons Contact Center of online.

 

Zone 1: Frankrijk, de Balearen, Spaans en Portugees vasteland, Bulgarije, Kroatië, Balkan en Italië.

  • Prepaid package 5 kg = vroegboek €34,99 of normaal €39,99
  • Prepaid package 10 kg = €64,99 of €69,99
  • Prepaid package 15 kg = €84,99 of €89,99
  • Prepaid package 20 kg = €94,99 of €99,99

 

De prijs van extra bagage is afhankelijk van de bestemming waar je naar toe vliegt (zone 1 of 2) en van het moment waarop je boekt (vroegboek = meer dan 30 dagen voor vertrek, of normale prijs = minder dan 30 dagen voor vertrek).

Zone 2: Canarische Eilanden, Kaapverdië, Turkije, Griekenland, Egypte, Marokko, Cyprus, Tunesië en Madeira.

  • Prepaid package 5 kg = vroegboek €44,99 of normaal €49,99
  • Prepaid package 10 kg = €84,99 of €89,99
  • Prepaid package 15 kg = €124,99 of €129,99
  • Prepaid package 20 kg = €144,99 of €149,99

> Kan ik een huurwagen bijboeken?

Indien je dit wenst, kan je eveneens zelf je wagen vastleggen bij onze partner Sunny Cars.

De volledige afhandeling van deze reservatie loopt dan volledig via deze partner.

> Waarom kiezen voor ons Plus Package?

Het Plus Package van Thomas Cook Airlines Belgium biedt je volgende voordelen:

  • 25kg ruimbagage i.p.v.20kg standaard
  • 10kg handbagage i.p.v. 6kg
  • Gratis gereserveerde zitplaats op de eerste rijen
  • Snelle Premium check-in op de luchthaven van Zaventem (en waar beschikbaar)
  • Fast lane op de luchthaven van Zaventem
  • Ga als eerste aan boord van het vliegtuig en krijg als eerste je bagage op je bestemming (waar beschikbaar)
  • Een heerlijke maaltijd (incl. 1 wijntje of biertje)
  • Frisdranken en alcoholische drankjes (bier/wijn) tijdens de vlucht
  • Headset (oortjes)
  • Travel kit met handige producten voor tijdens de vlucht

Let op: een vrije middenstoel is niet inbegrepen bij deze service.

De vanafprijs voor deze extra service bedraagt €45 in zone 1 en €50 in zone 2.

(het gaat om een richtprijs onder voorbehoud van wijzigingen)

Boek via het Contact Center.

> Waarom steeds een reisbijstandsverzekering bijboeken?

Het afsluiten van de reisbijstandsverzekering Thomas Cook Assistance raden wij ten zeerste aan. Kosten voor medische bijstand kunnen immers hoog oplopen. Indien je verzekerd bent, betalen wij de kosten van de medische verzorging in het buitenland en organiseren de repatriëring en het terughalen van kinderen.

Onze alarmcentrale is 24 uur per dag bereikbaar voor noodgevallen.

Klik hier om uw verzekering te boeken.

> Ik heb geen reserveringsbevestiging ontvangen na voltooiing van mijn boeking. Is mijn boeking succesvol verwerkt?

Controleer of je per e-mail een bevestiging hebt ontvangen. Als je binnen 1 uur na het afsluiten van je boeking nog geen bevestiging per e-mail hebt ontvangen, neem dan contact op met ons Contact Center op +32 (0)2 400 34 22.

> Welke belastingen moeten op vliegtickets worden betaald?

De prijzen van de vliegtickets zijn inclusief luchthaventaks. Deze luchthaventaks is afhankelijk van de aankomstluchthaven alsook de luchthaven van vertrek. Een overzicht vind je terug op je factuur. De btw op vliegtickets is 0%.

Voor je vertrek

> Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Bij Thomas Cook Airlines mag je verschillende stukken ruimbagage meenemen, met in totaal een maximaal gewicht van 20 kg, en 1 stuk handbagage van maximum 6 kg wanneer je met het Economy Classic tarief reist. Als je met het Economy Light tarief reist mag je enkel 1 stuk handbagage van 6 kg meenemen.. De afmetingen van de handbagage mogen maximum 55 x 40 x 20 cm bedragen.

Als je met een andere touroperator vliegt, vind je de nodige informatie terug op je vliegtickets. Als je bagage te veel weegt, zal je aan de incheckbalie van de touroperator een meerprijs per kilo moeten bijbetalen. Je kunt ook op voorhand extra gewicht per schijf van 5 kg aankopen.

De prijzen voor dit extra gewicht vind je hieronder. Een rolstoel, kinderwagen, ... maken deel uit van de extra toegelaten bagage. Daarvoor hoef je uiteraard geen meerprijs te betalen.

Wil je sportbagage (duikmateriaal, golfzak, fietsen, ...) meenemen of heb je speciale begeleiding nodig (rolstoelgebruikers, alleenreizende minderjarigen, ...)? Vraag dit dan steeds op voorhand aan, en dit ten laatste 24u voor vertrek via ons Contact Center op het nummer +32 (0)2 400 34 22.

> Hoe verloopt de check-in?

Om alles vlot te laten verlopen vragen we om je ongeveer 3 uur voor vertrek op de luchthaven te melden.

Je gaat best rechtstreeks naar de incheckbalie van de luchtvaartmaatschappij die je vlucht zal verzorgen. Op grote schermen in de vertrekhal staat de juiste balie duidelijk aangegeven, in Brussel is de check-in voor TCAB meestal in rij nr 11.

Bij de check-in zal je je reisdocumenten en identiteitsbewijs (check hiervoor ‘Aan welke reisformaliteiten moet ik voldoen?’) moeten voorleggen.

Jouw bagage wordt gewogen, krijgt een label en wordt naar het vliegtuig overgebracht. Als bewijs van inchecken, krijg je bij je boarding pass een dubbel van dit label dat je moet bijhouden tot je je bagage op de bestemming van de transportband hebt gehaald.

Met de boarding pass kan je je nu begeven tot de aangegeven ‘gate’ waar je boarding pass en identiteitsbewijs zal gevraagd worden vooraleer je naar het vliegtuig te begeven.

Prettige reis!

> Hoe en wanneer ontvang ik mijn reisbevestiging en reisdocumenten?

Binnen het uur na betaling van je reservatie ontvang je de reisbevestiging per e-mail. Neem alsjeblieft contact met ons op als je binnen 1 uur na het afsluiten van je reservatie nog geen bevestigingsmail ontvangen hebt.

Het gaat hier namelijk steeds om een ticketloze reservatie, waardoor je reisbevestiging ook je enige reisdocument is. Druk je bevestiging dus zeker af en neem ze mee naar de luchthaven. Reserveer je op voorhand je zitplaatsen en check je online in (aan te raden, want zo bespaar je veel tijd op de luchthaven)? Dan krijg je eveneens een instapkaart toegestuurd. Ook dit document moet je afdrukken en meenemen naar de luchthaven.

> Aan welke reisformaliteiten moet je voldoen?

Algemeen

Je plant binnenkort een reis naar het buitenland? Vergeet dan zeker niet de reisformaliteiten van dit land te checken en tijdig de nodige documenten aan te vragen.

 

Indien je je huisdier meeneemt op reis

Ook je huisdier moet voldoen aan de nodige reisformaliteiten. Informeer je tijdig bij je dierenarts. Als je op reis vertrekt naar een land buiten de Europese Unie kan je je best richten tot de ambassade of het consulaat van het betrokken land.

 

De meest recente info hierover kan je vinden bij de ambassade of het consulaat van het land van bestemming of op de website van de Federale Overheidsdienst Buitenlandse zaken: http://diplomatie.belgium.be/.

 

Indien je op je vakantiebestemming een huurwagen wenst te huren

Een Belgische rijbewijs is niet overal geldig. In bepaalde landen kan je slechts een wagen huren indien je beschikt over een internationaal rijbewijs. Vraag deze info op bij de ambassade of het consulaat van je reisbestemming.

> Welke beperkingen gelden voor vloeistoffen in handbagage?

De Europese Commissie heeft een verordening (nr. 1546) goedgekeurd waardoor nieuwe maatregelen voor het luchtvaartverkeer van kracht worden. Dit nieuwe reglement legt zware beperkingen op betreffende vloeistoffen in handbagage, en is geldig voor alle vluchten met vertrek uit een luchthaven van de Europese Unie (ongeacht de bestemming of de nationaliteit van de passagier). Deze beperkingen gelden bovendien ook voor heel wat luchthavens buiten de Europese Unie.

Deze verordening betreft uitsluitend bagage die in de cabine wordt meegenomen (handbagage) en dus niet bagage die ingecheckt wordt en in het ruim vervoerd wordt.Producten met een vloeibare inhoud van meer dan 100 ml mogen dus wel in de reiskoffer meegenomen worden die ingecheckt wordt.

In de handbagage mag elke verpakking die vloeistof bevat max.100 ml inhoud hebben. Passagiers mogen wel verschillende vloeistoffen meenemen, zolang de regel van de 100 ml gerespecteerd wordt. Het begrip vloeistof dient zeer breed opgevat te worden, ook gels, sprays, tandpasta enz. horen hierbij. Alle vloeistoffen die in de handbagage aanwezig zijn, zullen aan de security controle aangeboden moeten worden in een doorzichtig plastic zakje met een inhoud van maximum één liter. Dit zakje dient afgesloten te worden door middel van een elastiek, een knijper of een ander sluitmechanisme. Per passagier mag max. één plastic zak aangeboden worden. Deze regel geldt zowel voor volwassenen als voor kinderen (niet baby’s). De vloeistoffen moeten in de plastic zak passen (de plastic zak mag niet uitpuilen).

Alle producten die niet beantwoorden aan deze reglementering zullen aan de security controle onverbiddelijk in de afvalcontainer verdwijnen. Uitzonderingen worden toegestaan voor medicijnen, babyvoeding en dieetvoeding die nodig zijn voor de vlucht. Deze mogen in de handbagage meegenomen worden en hoeven dus niet in een doorzichtige plastic zak gestopt te worden. Er wordt aangeraden dat passagiers die niet-gangbare medische vloeistoffen meenemen, zouden beschikken over een medisch attest (liefst in het Engels opgesteld).

De aankoop van vloeibare producten in de tax free shop zijn nog steeds mogelijk, maar zullen door de tax free shop verpakt worden in een doorzichtige verzegelde plastic zak die door de passagier niet mag opgedaan worden voor hij zijn eindbestemming bereikt heeft.

Dit nieuw Europese reglement voorziet eveneens dat passagiers verplicht zijn om aan de security controle hun jas of mantel uit te trekken en draagbare computers of ander groot elektronisch materiaal uit de handbagage te halen. Meer dan ooit is het belangrijk om vroeg, minimum 2 uur voor vertrek, op de luchthaven te zijn, gezien deze nieuwe reglementering voor lange files aan security controle zal zorgen.

> Wat moet ik doen indien ik mijn vlucht wens te wijzigen of annuleren?

Je kan voor vertrek je reservering wijzigen mits betaling van een administratieve kost en de eventuele meerprijs van je nieuwe ticket. Die kosten zijn afhankelijk van een aantal parameters, neem daarvoor best contact op met ons contact center via +32 (0)2 400 34 22.

Indien je reserveerde via een reisagentschap, neem dan rechtstreeks met hen contact op.

Meer info hierover vind je in onze algemene voorwaarden.

Bij het niet opdagen op de luchthaven zonder melding van annulatie vervalt je ticket.

Tijdens je vlucht

> Waaruit bestaat onze service aan boord?

Bij Thomas Cook Airlines begint je vakantie aan boord. Laat je wegzakken in je vliegtuigzetel, relax en enjoy your flight!

Inspire magazine

Wil je al even wegdromen bij je bestemming? Of keer je huiswaarts en wil je jouw volgende vakantie plannen? Je vindt het Inspire magazine in de rugleuning van de vliegtuigzetel voor je.

Dit inspirerende magazine biedt je urenlang leesplezier. Laat je verleiden door deze coole reportages, verrassende weetjes en exclusieve wedstrijden. Kies uit ons uitgebreide Duty Free aanbod met producten aan héél interessante prijzen.

Kindvriendelijk

Thomas Cook Airlines vergeet z’n jongste klanten niet. Alle kinderen tot en met 12 jaar krijgen een kleurboekje en potloodjes.

Met je baby aan boord van onze vakantievluchten

Je baby (<2 jaar) kan heel voordelig met je mee en mag gratis een stuk ruimbagage van 10 kg meenemen (niet geldig in het Economy Light tarief). Enkel de luchthaventaksen worden aangerekend. Op onze toestellen is een luiertafel in de toiletten voorzien en babyvoeding kan je laten opwarmen. Je baby krijgt geen eigen stoel; je dient je kind op schoot te houden tijdens de vlucht met de voorziene veiligheidsriem. De buggy kan meegenomen worden tot aan de ingang van het vliegtuig en wordt dan opgeborgen in het ruim.

Na je vlucht

> Waar kan ik terecht bij vragen na mijn vlucht?

Voor al je vragen en opmerkingen na je vlucht en contact bij verloren of beschadigde bagage:

  • Adres: Brussels Airport Building 45, Ringlaan, Bedrijvenzone Diegem-Luchthaven, B-1831 Diegem
  • Openingsuren: maandag–vrijdag: 9–17u30.

> Problemen met mijn bagage?

Mijn bagage is verloren, gestolen of beschadigd na terugkeer. Welke stappen moet ik ondernemen ?

In geval van verlies, diefstal of beschadiging van bagage dient de passagier hiervan onmiddellijk aangifte te doen bij de bevoegde dienst op de luchthaven van aankomst waar een document (PIR) zal worden opgemaakt. Zonder dit document is het onmogelijk om een vergoeding te bekomen.

 

In geval van schade moeten alle nodige documenten (Damage Report + bestek voor reparatie + boarding pass) voor het aanvragen van een schadeclaim binnen de 7 dagen naar de luchtvaartmaatschappij worden verstuurd.

Je kan documenten ook versturen naar onze Customer Service. Zij zullen je graag helpen bij de verdere afhandeling van jouw dossier.

Wat doe ik indien ik dringend kledij nodig heb?

Tot de levering van jouw bagage heb je recht op de aankoop van dringende benodigdheden binnen de maximum aansprakelijkheid.

Na de levering van jouw bagage zullen wij 50% van de aankopen vergoeden (maximaal € 240 voor vertraagde bagage op de bestemming). 

Indien je deze som niet hebt ontvangen, gelieve volgende documenten op te sturen naar onze Customer Service:

  • het referentienummer van jouw dossier en van het formulier dat op de luchthaven is opgemaakt nav verlies van de bagage
  • jouw aankoopbewijzen
  • jouw ticket en bagagelabel

 

Indien jouw bagage na 3 dagen nog niet werd afgeleverd, zal er een uitgebreider onderzoek opgestart worden. Wij willen je verzoeken de volgende documenten door te sturen naar onze Customer Service:

  • het referentienummer van jouw dossier
  • een gedetailleerde inhoudslijst van jouw bagage
  • jouw ticket

Wat doe ik indien mijn bagage beschadigd aan me wordt terug bezorgd?

Indien je jouw bagage beschadigd ontvangt op de luchthaven, dien je een “DBR” (Damaged Baggage Report) in te vullen op de luchthaven en dit binnen de 7 dagen aan onze Customer Service te bezorgen.

 

Een luchtvaartmaatschappij heeft een beperkte aansprakelijkheid met betrekking tot verlies, schade of vertraging van bagage. Het is daarom in het belang van de passagier de beschadiging van de bagage te verhalen op zijn/haar eigen reis- en/of bagageverzekering.

Wat gebeurt er indien mijn bagage niet wordt gevonden?

Indien het onderzoek geen positief resultaat geeft, dienen alle documenten schriftelijk overgemaakt te worden aan onze Customer Service.

 

Je zal een financiële tegemoetkoming ontvangen in overeenstemming met de maximum aansprakelijkheid.

Wie zal de kosten voor de beschadiging aan mijn bagage betalen?

Na onderzoek zal onze Customer Service de kosten compenseren rekeninghoudend met de maximum aansprakelijkheid.

Volgende documenten zijn nodig voor afhandeling:


  • het bagagerapport (PIR)
  • jouw vliegticket
  • jouw bagagelabel
  • het betaalbewijs voor de reparatie

Wat kan ik doen wanneer mijn bagage onherstelbaar is?

Je dossier zal na goedkeuring uitbetaald worden volgens de maximum aansprakelijkheid.

Volgende documenten zijn nodig voor afhandeling:

  • het bagagerapport (PIR)
  • jouw vliegticket
  • het aankoopbewijs of details van de leeftijd en aankoopprijs van de bagage

Bewaar de beschadigde bagage tot je de schadevergoeding hebt ontvangen.

Wat kan ik doen wanneer er iets is verdwenen uit de bagage?

Vermiste items zullen worden vergoed volgens de maximum aansprakelijkheid na onderzoek. Evenwel is aansprakelijkheid voor juwelen, fotomateriaal of documenten niet verondersteld.

 

Het verlies moet binnen de 7 dagen schriftelijk gemeld worden aan onze Customer Service en volgende documenten bevatten:

  • aankoopbewijzen van de vermiste items
  • of details over de leeftijd en aankoopprijs

> Verzakingsrecht

De consument beschikt niet over het recht om van de aankoop af te zien.

Koninklijk Besluit dd. 18 november 2002 houdende uitsluiting van sommige overeenkomsten op afstand betreffende het verrichten van diensten voor logies, vervoer, het restaurantbedrijf en vrijetijdsbesteding, van het toepassingsgebied van de artikelen 79 en 80 van de Wet van 14 juli 1991 betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument. 

Speciale aanvragen

> Kan ik een buggy mee aan boord nemen?

De buggy kan meegenomen worden tot aan de ingang van het vliegtuig en wordt dan opgeborgen in het ruim.

> Wat moet ik doen als ik mijn huisdier wil meenemen?

Je kunt enkel een hond of een kat meenemen.

  • Wegen zij minder dan 6 kilo, dan is een beperkt aantal toegelaten in de cabine. Het dier dient in een speciale daartoe bestemde “kooi” te zitten.
  • Dieren die 6 kilo of meer wegen, mogen enkel mee in het ruim.

Opgelet, het vervoer van huisdieren dient vooraf aangevraagd te worden bij ons Contact Center of online.

> Mijn kind reist alleen. Wie zal voor hem/haar zorgen?

  • Kinderen van 5 tem 11 jaar: assistentie verplicht op voorhand aan te vragen
  • Kinderen tussen de 12 en de 18 jaar: assistentie vrijblijvend

De kostprijs voor assistentie per kind en per traject bedraagt €49,99 (vroegboek) en €54,99 (normale prijs) in zone 1 of €59,99 (vroegboek) en €64,99 (normale prijs) in zone 2.

Opgelet: dit dient ten minste 2 werkdagen op voorhand aangevraagd te worden via ons Contact Center.

> Welke soorten maaltijden zijn aan boord van Thomas Cook Airlines Belgium vluchten beschikbaar?

Buiten de Premium maaltijden kunnen volgende maaltijden aangevraagd worden.

> Welke vormen van medische assistentie zijn beschikbaar?

Voor elke situatie zijn er aangepaste assistenties mogelijk, neem hiervoor contact op met ons Contact Center: +32 (0)2 400 34 22.

> Kan ik instappen met mijn rolstoel?

De rolstoel kan mee tot aan de ingang van het vliegtuig en wordt dan opgeborgen in het ruim, let wel dit moet op voorhand aangevraagd worden via het Contact Center: +32 (0)2 400 34 22.